Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hogyan győzd le a stresszt!

2010.04.11

     A stressz legyőzése

Számíts a stresszre!

Az első és legfontosabb ,hogy tudatosítsd bármikor kerülhetsz stressz helyzetbe.Próbálj meg a hozzáállásodon változtatni és a stresszt az előnyödre fordítani. Mindig tartsd észben, hogy semmi nem tart örökké és minden problémára van megoldás.Mindenkinek vannak stressz problémái az életben nincs stressz nélküli élet.

Kép Aludj egyet!

Sokan vitatják, mennyi az elegendő alvás, de amellett, hogy eltérőek az igényeink, átlagosan napi hétóra alvás az ideális. Ennyi kell testi és szellemi regenerálódásodhoz, immunrendszered megerősödéséhez.Talán egy kiadósabb alvás (pihenés) jót tesz.

Létfontosságú reggeli

Egészséges reggelivel kezdi a napot, egész nap több energiád lesz.A feszültséget is könnyebben győzheted le a segítségével. A közhiedelemmel ellentétben, nem kell sok időt kell eltölteni vele, elég, ha indulás előtt, nyugodt körülmények között megeszel egy alacsony zsírtartalmú joghurtot és gyümölcsöt. Próbáld ki a bogyós gyümölcsöket, mert ezeknek magas a C-vitamin tartalmuk, mely az élet minden területén nagy segítségedre lehet. Továbbá a bogyós gyümölcsök rosttartalma miatt kevésbé fogsz sóvárogni más ételek után.

Választott pihenő

Nap közepén tarts legalább 10 perces pihenőt, amikor sétálsz   vagy beszélgetsz valamelyik munkatársaddal bármiről (de semmiképp se munkáról). Még ez a rövid szünet is igazi szellemi energialökést ad majd!

Napi vitaminszükséglet

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mekkora szükséged van a vitaminokra. Persze ideális esetben sok gyümölcsöt eszel, de a nagy rohanásban kinek van arra ideje, arról már nem is beszélve, hogy van ,hogy csak adott hónapokban juthatsz hozzá jó minőségűekre. Ezért ne feledkezz el a táplálék-kiegészítők fontosságáról, a legjobb, ha napi rutinná válik reggelente ezek bevétele.

Helyes étkezés

Válassz a gyorséttermi kaják és „zacskós” élelmiszerek helyett friss alapanyagokat, halakat, soványhúsokat, zöldségeket és gyümölcsöket. Ha szeretsz „rágcsálni”, akkor jöhetnek a magok, például mandula, mogyoró, dió… stb. formájában, de kerüld a csokoládét.Ha nem birod nélkülözni akkor válaszd ebből is a minőséget: a magas kakaótartalmút, mely bővelkedik magnéziumban és káliumban, vasban és cinkben.  Ennek a másik oldala: A csokoládé mágikus erejű ,a bolgodság hormonok jótevői.De azért csak mértékkel.

Mozogj!

Pár mozgási tipp a stressz oldására:

Kuporodj össze a padlón: térdelj le és ülj rá a vádlidra, majd hajolj előre és a homlokoddal érintsd meg a földet. A két karodat leengedett vállal, felfelé néző tenyérrel tedd a törzsed mellé.                                                                 

Ülj le egy kényelmes fotelbe, zárd ki a zajokat, kapcsold le a villanyt is. Majd lecsukott szemmel kezd el masszírozni a fejedet: lágy körkörös mozdulatokkal haladva a halántékodtól a fejed búbjáig haladva.        

Feküdj hanyatt, tedd a tarkódra a kezed, majd húzd fel a térdeit. Kezdd el magad ringatni, mintha bölcsőben lennél, himbáltasd a tested. Közben lélegezz lassan és mélyeket.

Kép

Feszült napok után…

Használd ki a vizes kezelések testi-lelki kiegyenlítő hatását. Segítségükkel helyreállíthatod belső egyensúlyodat, hisz a meleg víz görcsoldó és nyugtató, míg a hideg élénkítő hatással van mindenkire.Egykád teli melegvíz illóolajjal csodákra képes.

DreamLife

 

 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.